Friday, July 3, 2015

Kenali VIVIX, Bagaimana VIVIX Merawat Diabetes & Testimoni Pesakit Diabetes Menggunakan VIVIX

Secara ringkasnya diabetes adalah keadaan dimana paras gula dalam darah seseorang melebihi paras normal (selalunya dikaitkan sebagai metabolic disease)

Diabetes terbahagi kepada dua jenis :-
  • Jenis 1 
Pankreas tidak dapat menghasilkan insulin.
Oleh itu, pesakit memerlukan suntikan insulin. Selalunya pesakit kencing manis jenis satu disebabkan oleh  faktor genetik. Sebab itu, kadang-kadang diabetes ini juga terjadi di kalangan kanak-kanak.
  •  Jenis 2
Sel tidak dapat menggunakan insulin yang telah dihasilkan oleh badan untuk mencernakan gula. Ini mungkin disebabkan oleh jumlah insulin yang dihasilkan tidak mencukupi atau sel badan/receptor tidak mampu menggunakan insulin yang telah dihasilkan.
Ia juga boleh disebabkan oleh faktor genetik, gaya hidup dan corak pemakanan seseorang. Diabetes Jenis 2 boleh dikawal dengan perubahan diet seimbang / ubat. Tidak semestinya memerlukan suntikan insulin tapi kadan-kadang suntikan insulin digunakan dalam kaedah kawalan dan rawatan diabetes.

Apakah fungsi insulin?

Insulin adalah hormon yang berfungsi untuk mengawal jumlah gula yang diserap dalam darah. Ia dihasilkan oleh beta-cell jika paras gula dalam darah bertambah.

Antara simptom-simptom biasa diabetes

  • Kerap buang air kencing
  • Kerap lapar & dahaga
  • Luka yang lambat sembuh
  • Jangkitan pada sistem pembuangan air kencing dan kemaluan
  • Kebas kaki tangan
  • Letih dan lesu
  • Berat badan menurun tanpa sebab

 

Bagaimana VIVIX ShakleeMerawat Diabetes?


Kenali VIVIX

RAWAT DIABETES
Vivix adalah sejenis cecair pekat berwarna merah yang terhasil daripada kandungan Muscadine Grape, Purple Carrot, Elderberry dan Polgonum Cuspidatum (Knotweed Jepun). Di dalam Vivix terdapat ramuan yang dipanggil resveratrol yang bersifat anti oksida, anti inflamasi dan anti kanser.

Resveratrol ialah sejenis phenol semulajadi yang wujud di dalam tumbuhan anggur terutamanya jenis muskat dan anggur kulit merah serta Knotweed Jepun. Kajian saintifik menunjukkan resveratrol sangat memainkan peranan dalam memanjangkan usia kerana ia dapat melawan penuaan pada tahap sellular dan lebih dari itu.

Antara fungsi-fungsi VIVIX




Resveratrol di dalam VIVIX Shaklee berfungsi menurunkan paras gula dalam darah pesakit diabetes sekaligus mengawal penyakit ini melalui 2 cara berikut :-

1. Meningkatkan sensitiviti tubuh terhadap hormon insulin

Rintangan insulin adalah satu daripada faktor penyumbang utama diabetes. Jika sensitiviti tubuh terhadap insulin dapat ditingkatkan, peluang diabetes/kencing manis dapat dikurangkan.
Apabila tubuh kita hilang sensitiviti terhadap insulin, tubuh akan mengeluarkan lebih banyak insulin untuk mengawal aras gula dalam darah. Resveratrol berfungsi dengan meningkatkan sensitiviti tubuh kita terhadap insulin. Oleh itu jumlah insulin yang diperlukan untuk mengawal aras gula dalam darah sahaja yang dikeluarkan oleh tubuh.








 2. Mengaktifkan enzim SIRT1 sangat berkuasa dalam tubuh kita.
 Untuk mencegah atau menyembuhkan diabetes/ kencing manis, satu enzim iaitu dikenali sebagai enzim SIRT1 mestilah diaktifkan yang mana enzim ini bertanggungjawab terhadap rembesan hormon insulin dan enzim.







JOM TENGOK..!  

Antara testimoni mereka yang berjaya mengamalkan VIVIX untuk merawat diabetes, strok & kanser :-

1. Bacaan diabetes ibu mertua rendah selepas 5 hari makan VIVIX 

UBAT SEMBUH DIABETES
2. Bacaan diabetes mak tertinggi sehingga 29 turun kepada 11 selepas mengamalkan VIVIX, penghidap diabetes tegar.
                                                                              
3. 14 tahun menghidap diabetes, bebas diabetes selepas mengamalkan VIVIX

4. Pesakit strok separuh badan kembali pulih sehingga boleh berjalan sendiri setelah mengamalkan VIVIX.


Walaubagaimanapun, VIVIX bukanlah ubat bagi rawatan penyakit kronik. VIVIX hanyalah suplemen makanan tambahan bagi meningkatkan tahap kesihatan yang lebih baik dan mencegah daripada mendapat penyakit kronik atau kemelaratan penyakit kronik. Manusia memang dituntut untuk berusaha & berikhtiar mencari penawar bagi sesuatu penyakit, namun Allah jua yang menentukan kesembuhan. Doa, usaha, ikhtiar & tawakkal tanpa jemu, Inshaallah Allah akan membuka jalan-jalan penyelesaian.

Untuk konsultasi,

Hubungi saya
PM: https://www.facebook.com/messages/sitinurra77
Blog: http://celiksihat.blogspot.com/
Email: sitinurra77@gmail.com
SMS/WhatsApp: 019-5146495
COD Area: Bt Gajah, Siputeh, Tronoh, Sri Iskandar
 

1 comment:

Tinie Badri said...

Alhamdulillah saya juga sukakan Vivix bila tengok masalah Penapis Buah Pinggang suami yang bocor dah pulih selepas 3bulan mengamalkan Vivix.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...