Sunday, November 27, 2016

Kenapa Saya Memilih Suplemen Yang Ada Landmark Study seperti Shaklee?

Assalamua'laikum. Hari ni saya nak crite pasal vitamin-vitamin pilihan saya kenapa saya memilih suplemen yang ade Landmark Study. Dulu-dulu saya memang tak percaya suplemen-suplemen hatta vitamin-vitamin tambahan untuk badan sekalipon. Malah saya ingat semua vitamin adalah sama sahaja. Tapi bila dah start rasa sakit-sakit mengalahkan usia 40an ketika di usia 30an, mula laa saya tercari-cari dan study ubat-ubatan dan suplemen yang terbaik serta penyelesaian penyakit.


Sebab utamanya adalah kerana saya tak faham keperluan suplemen untuk tubuh. Saya ingat bila setiap hari makan dan sikit-sikit je makan bererti kite dah cukup makan. Rupanye terkadang kite bukan sahaja dah terlebih makan, kite siap makan sampai menganiaya badan sendiri 😟😟.




Walaupon semakin maju dunia, tuntutan makan pada masa kini terkadang hanya lebih kepada tuntutan berlandaskan nafsu semata-mata bukan lagi keperluan fizikal manusia (tgk diri sendiri je). Nutrisi makanan pon tak seimbang, tinggi kandungan gula, tidak organik dan lain-lain. 

Jadi.. banyaklah penyakit berpunca dari perot & makanan. Sebab itu suplemen & vitamin dah jadi satu kemestian dikuti diet yang seimbang dan gaya hidup sihat untuk kembali tampil sihat.

Tapi nak cari suplemen yg benar-benar baik untuk kite juga bukan mudah kerana lambakan suplemen telah menjadi satu industri yang menguntungkan syarikat-syarikat dan individu-individu berkepentingan tanpa menghiraukan soal faktor keselamatan pengguna.
Mujur saje suplemen pilihan saya adalah suplemen yg ade #landmarkstudy.  

Nak crite pasal landmark study.. sebenarnya tak banyak company suplemen yang berani buat kajian landmarkstudy ni sebab kajiannya melibatkn kesan pengambilan suplemen sehingga 20-30 tahun lamanye. Sangat susah & sudah tentu melibatkn kos yg tinggi.

Tahu tak apakah itu Landmark Study & kenapa Shaklee buat Landmark Study?

Inilah penjelasannya.

Antara lain tujuan landmark study dalam shaklee ni adalah untuk membuktikan bahawa adakah suplemen-suplemen & vitamin-vitamin keluaran Shaklee ni benar-benar berkesan lagi selamat kah digunakan oleh pengguna.





Kebanyakan kajian kesan suplemen jenama lain-lain adalah untuk jangkamasa pendek tetapi suplemen pilihan saya adalah suplemen yang kajian kesannya ke atas penyakit adalah antara 10 hingga ke 30 tahun selepas itu. Relatifnya sesuatu penyakit kronik itu juga terjadi dalam jangkamasa yang panjang hasil pengaruh kesan gaya hidup, nutrien & pemakanan seseorang.


Amat mengejutkan.. hasil kajian landmark study ke atas vitamin-vitamin Shaklee menunjukkan result yang sangat-sangat memberansangkan menjangkaui kesan suplemen brand lain yang digunakan oleh pengguna juga terhadap mereka-mereka yang langsung tidak mengambil apa-apa suplemen dalam jangkamasa panjang.

Allahuakbar.. amazing kan!

Sebab itu, sekiranya anda masih menggunakan brand lain sebagai suplemen harian anda.. jom start tukar jenama anda.

FB : Siti N Sheikh Abdullah
FB Page : CelikSihat Page 
Blog : CelikSihat 
Instagram : kakct_shaklee
Email : sitinurra77@gmail.com
HP : 019-514 6495
WhatsApp : www.wasap.my/60195146495
COD Area : Tronoh, UTP, UITM, Bandar U & Seri Iskandar

Inshaallah saya sedia membantu anda!

Pengedar Shaklee Perak 
Pengedar Shaklee Ipoh 
Pengedar Shaklee Batu Gajah
Pengedar Shaklee Tronoh 
Pengedar Shaklee Seri Iskandar
Pengedar Shaklee UTP
Pengedar Shaklee UiTM Seri  Iskandar 
Pengedar Shaklee Bandar U 
Pengedar Shaklee Bota


Saya mungkin dapat membantu anda.

#shakleeeffect
#tsunamishaklee
#liveamazing

5 comments:

Olie said...

Wahh bagus nya

Kak Nab said...

Sangat penting pilih supplement yang betol.

Nur Hijratul Hajar Bahaman said...

Shaklee the best

Noraizah said...

shaklee memang mementingkan keselamatan dengan adanya landmark study

fiqa said...

Wahhh, patut lah guna shaklee je dapat kesan yang terbaik :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...