Thursday, September 8, 2016

Inilah Kata Doktor Berkenaan Set Lengkap Hamil Shaklee

"Keperluan ibu mengandung yang paling utama ialah nutrisi seimbang yang merangkumi keperluan "macro-nutrient" seperti karbohidrat, protein, lemak, serat dan keperluan "micro-nutrient" seperti vitamin dan mineral. Antara yang kritikal ialah pengambilan protein yang berkualiti tinggi kerana ia mempengaruhi kualiti pembentukan sel baru. Mereka perlu mengambil protein sebanyak 62.6g sehari. Zat besi sangat diperlukan untuk menghasilkan haemoglobin, sejenis protein didalam sel darah merah yang berfungsi membawa oksigen ke seluruh badan.
Set Hamil Shaklee adalah selari dengan program jagaan ibu & anak KKM.
 Dr Safiya
MBBS (UIA), MPH (USM), DrPH (USM)
Tahukah anda, semasa hamil, jumlah darah yang dipam oleh jantung anda meningkat sebanyak 30% hingga 50%. Oleh itu pengambilan zat besi yang diperlukan adalah 29mg sehari.
Asid folik sangat penting dalam proses pembentukan saraf termasuk saraf tunjang dan otak bayi. Asid Folik yang diperlukan semasa hamil ialah 600mcg sehari. Ia sangat diperlukan semasa 28-30 hari pertama kehamilan, iaitu pada waktu ramai wanita belum menyedari bahawa mereka telah hamil. Sebab itu Penting untuk ambil asid folik sejak awal lagi sebelum hamil supaya ia sentiasa mencukupi semasa tempoh kritikal pembentukan saraf bayi. Kecacatan saraf pada janin hanya dapat dikesan iaitu sewaktu janin berusia 15-28 minggu iaitu trimester ke2.
Vitamin C amat penting untuk membantu serapan zat besi dan uga asid folik. Ia terlibat dalam pembentukan tisu penghubung, salur darah, otot dan tulang. Omega 3-DHA amat penting untuk perkembangan saraf mata & otak bayi. Ibu hamil memerlukan 200-300mg Omega 3 setiap hari. Kalsium 1000mg sehari penting untuk pembentukan jantung, saraf dan otot yang sihat. Jika tidak mencukupi, badan anda akan mengambil kalsium dari tulang anda ntuk diberikan kepada bayi. Kesannya kesihatan ibu akan terjejas bila sudah semakin berusia.
Antara soalan yang ditanya, 

Soalan : Apakah vitamin yang ada dalam set Shaklee ini set yang sesuai bagi wanita hamil?

Jawapan : Set hamil Shaklee terdiri daripada Vita-Lea with Iron (multivitamin), Vitamin B Complex with Folic Asid, Sr Vita C, Ostematrix, Omega Guard Dan ESP. Secara umumnya jika anda lihat set ini hampir sama dengan yang biasa dibekalkan oleh KKM. Perbezaannya cuma ditambah Ostematrix (kalsium), Omega Guard 3 (omega 3) dan ESP (sumber protein berkualiti tinggi). Dos yang disyorkan adalah bersesuaian dengan keperluan ibu semasa hamil.


Jadi, vitamin yang disyorkan dalam Set Hamil Shaklee ni adalah selari dengan apa yang disyorkan dalam program jagaan ibu & anak Kementerian Kesihatan.  "


Testimoni Set Lengkap Hamil Shaklee

Bagi saya, berpeluang untuk merasai menggunakan full Set Hamil Shaklee bagi kehamilan ke 3 saya 
memang sangat2 mengujakan. Mana taknya, dengan perbezaan faktor usia masa mengandung anak 1st & 2, mengandung yang ini sangat berbeza & penuh keseronokan. Set Hamil Shaklee memang sangat-sangat membantu terutama dari segi mengurangkan stress akibat alahan, tiada letih lesu, 
tiada sembelit, tiada lenguh-lenguh pinggang dan sakit kaki, tiada cramp dan 
simpul biawak serta tiada masalah untuk tidur lena.  

Ye.. memang TIADA. Sangat amazingkan! 

Dan di usia 38 tahun tanpa masalah tekanan darah mahu pon kencing manis dengan izinNYA menjadikan rutin check up bulanan saya juga mudah dan ringkas. Baby dalam perut juga 
sentiasa ok baik pergerakan, jantung dan lain. Alhamdulillah rezki saya. Baby saya lahir dengan sihat, kulit sihat, cergas aktif,antibodi badan yang kuat, jarang selesema dan demam asbab susu badan sepenuhnya dengan izinNYA juga.

Set Lengkap Hamil Shaklee
Set Lengkap Hamil Shaklee

Dan juga, salah satu kesan terbaik yang saya rasai kesan pengambilan ESP 
sewaktu fasa bersalin ialah saya kekal bertenaga & mudah proses bersalin normal selepas dimasukkan ke wad. Tak sempat untuk ke dewan bersalin sebab baby pon dah nak keluar sangat-sangat 
sehingga saya hanya bersalin atas katil di wad tanpa apa-apa suntikan mahupun wayar dan jarum kat badan. Alhamdulillah.

Set Lengkap Hamil Shaklee juga bestnya boleh diteruskan sehingga waktu berpantang & 
menyusukan baby. Susu badan juga meriah dengan tambahan suplemen Alfalfa pula. Memang satu pengalaman yang sangat best. Sebab itu saya memang sangat-sangat mengesyorkan mereka 
yang sedang hamil untuk memilih Set Lengkap Hamil Shaklee 
untuk kesihatan optimum ibu & anak.

Jadi, sebaik sahaja anda disahkan +ve hamil, jangan ragu-ragu untuk mencuba Set Lengkap Hamil Shaklee. Anak pasti akan mengalami pengalaman yang sangat menyeronokan di sepanjang tempoh hamil dan menikmati manfaat-manfaat kesihatan yang sangat banyak buat ibu dan bayi yang bakal dilahirkan.

Saksikan juga pengalaman ibu hamil ini yang kekal aktif dengan mengamalkan Set Lengkap Hamil Shaklee. Sangat mengujakan!

Ibu Hamil Kuat Boleh Naik Flight & Panjat Candi Borobudur! Fuyooo! from iReach HD on Vimeo.

Sebarang pertanyaan lanjut berhubung Suplemen Hamil, Berpantang & Menyusu bolehlah hubungi saya untuk harga istimewa ataupun dapatkan keahlian percuma dengan belian Set Lengkap Hamil Shaklee serta konsultasi eksklusif khusus buat pelanggan saya.

FB : Siti N Sheikh Abdullah
FB Page : CelikSihat Page 
Blog : CelikSihat 
Instagram : kakct_shaklee
Email : sitinurra77@gmail.com
HP : 019-514 6495
WhatsApp : www.wasap.my/60195146495
COD Area : Tronoh, UTP, UITM, Bandar U & Seri Iskandar

Inshaallah saya sedia membantu anda!

Pengedar Shaklee Perak  
Pengedar Shaklee Ipoh 
Pengedar Shaklee Batu Gajah
Pengedar Shaklee Tronoh 
Pengedar Shaklee Seri Iskandar
Pengedar Shaklee UTP
Pengedar Shaklee UiTM Seri  Iskandar 
Pengedar Shaklee Bandar U 
Pengedar Shaklee Bota

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...