Monday, May 8, 2017

KITARAN HAID YANG TIDAK TERATUR AKIBAT HORMON TUBUH PUNCA GANGGUAN KESUBURAN DAN MASALAH SUKAR HAMIL

Bagi pasangan sama ada yang baru mendirikan rumahtangga atau telah lama mendirikan rumahtangga pasti ternanti-nanti berita gembira untuk menimang cahaya mata. Ada yang direzkikan dengan cepat hingga mendapat jolokan bunting pelamin lagi. Tapi ada juga yang tidak direzkikan sedemikian. Malahan ada juga yang bulan demi bulan bahkan tahun berganti tahun menanti kehadiran cahaya mata sebagai pengikat kasih sayang antara suami isteri. Bagi mereka yang mengalami masalah lambat dikurniakan dengan zuriat, hari ini kak ct nak kongsikan kisah pasangan suami isteri ini yang mencari jalan ikhtiar menangani masalah kesuburan setelah berumahtangga agar mudah menimang cahaya mata. Antara masalah yang dihadapi wanita ini adalah berkaitan kitaran haid yang tidak teratur akibat hormon tubuh. Selalunya kitaran haid yang tidak teratur menyukarkan untuk mengira waktu subur seseorang wanita serta boleh menjadi punca sukar untuk hamil.

Set Kesuburan Shaklee ikhtiar untuk hamil

Jom kita baca dan tengok jalan penyelesaian bagi masalah haid tidak teratur ini.

Nama saya Nurul Ain Najwa Rosli, sudah berumur 28 tahun pada bulan November ini. Actually saya adalah staff kepada Master Hadhatina dan Master Kamarul. 

Alhamdulillah, saya juga telah diberi peluang oleh mereka untuk saya kongsi testimoni saya kepada semua. Bagi saya cerita saya ini akan memberi inspirasi kepada semua pasangan yang baru berkahwin dan yang ingin mempunyai zuriat. Sebelum saya bercerita dengan lebih lanjut, saya juga seorang SID yang baru mendaftar pada tahun ini. Saya memang sangat menyukai Shaklee ini sebelum saya mendaftar sebagai ahli lagi.

Set Kesuburan Shaklee ikhtiar untuk hamil

Saya ingin bercerita tentang pengalaman dahulu sebelum mempunyai anak lagi. Alkisahnya bermula sebelum saya menjadi ahli Shaklee. Untuk makluman, saya berkahwin pada 13 September 2013. Memang sebelum saya berkahwin lagi saya mempunyai masalah haid yang tidak teratur atau lebih dikenali sebagai masalah hormon yang tidak stabil. 

Orang cakap jika kita mengalami masalah di atas, agak sukar untuk hamil. Memang benar pada saya,setelah tunggu hampir 3 bulan, saya masih tidak hamil dan period saya pun masih tidak teratur.

Sampailah satu hari tu, kawan saya consult saya untuk ambil Set Kesuburan Shaklee.  Dalam set kesuburan tu ada 3 produk yang perlu saya ambil iatu GLA Complex, Alfalfa Complex dan ESP. Apa salahnya saya mencuba kan. Ni pun atas sokongan suami saya jugak.  GLA Complex tu saya ambil untuk menjadikan hormon saya stabil dan period saya akan teratur. Ia mengandungi Vitamin E dan gamma linolenic acid (GLA) yang juga memperbaiki simptom PMS seperti kesakitan dan hilang mood. 

Alfalfa Complex pula membantu atasi masalah keputihan, masalah haid yang tidak teratur atau senggugut/ sakit pinggang yang melampau tatkala di datangi haid. 

Akhir sekali, saya ambil ESP yang sangat disukai ramai ni.  ESP merupakan salah satu produk untuk membantu dalam meningkatkan kesuburan yang mana penting dalam persediaan rahim menerima janin.

Sangat bersyukur setelah 3 bulan konsisten mangambil set kesuburan ini, memang period saya kembali teratur setiap bulan dan saya telah dikejutkan dengan berita gembira yang saya telah hamil anak pertama pada masa itu.

 Dahulunya lama kami berdua sahaja then selepas itu Alhamdulillah kami telah bertiga.

 Saya fikir saya memang tidak boleh hamil, tapi Allah itu maha berkuasa. Saya juga sedang hamil anak kedua. Saya bersyukur sangat kerana diperkenalkan dengan Shaklee. Vitamin Shaklee ini hanyalah sebahagian daripada usaha sahaja. 

Taraf kesihatan pada suami isteri turut menjadi faktor utama kesuburan, dan pastinya rezeki ini datang dari Allah Yang Maha Esa. Amin. 

Sebelum ni kak ct pernah kongsikan beberapa testimoniberkaitan masalah kesuburan yang berjaya ditangani dengan mengambil SET KESUBURAN SHAKLEE PREMIUM. Boleh rujuk SINI.



CADANGAN VITAMIN KESUBURAN UNTUK SUAMI ISTERI


SUAMI
Set kesuburan suami terdiri daripada

1. Vitamin E Complex
Lebih dikenali sebagai “VITAMIN CINTA”. Kebanyakan lelaki yang mengambil Vitamin E sekurang-kurangnya seminggu sekali akan mempunyai tenaga yang lebih dan menikmati hubungan suami isteri berbanding yang tidak mengamalkan vitamin E.

ISTERI
Set kesuburan bagi isteri terdiri daripada

1. GLA Complex
Membantu badan wanita untuk menghasilkan ‘cecair kesuburan’ yang berfungsi memberi ruang untuk sperma untuk terus hidup di dalam tiub fallopio sehingga 5 hari. Ia juga mengatur kitaran haid bagi memudahkan wanita mengetahui waktu ovulasi (subur) sekaligus meningkatkan lagi peluang untuk hamil.
2. Alfalfa Complex
Membantu dalam hal-hal kewanitaan. Membantu mengurangkan keputihan sekaligus merapatkan vagina.

3. B complex
Mengandungi asid folik yang amat diperlukan bagi wanita yang merancang untk hamil. Asid folik di awal kehamilan amat penting utnuk mengelakkan bayi dari mengalami spina bifida (sumbing tulang belakang).

4. ESP (Energizing Soy Protein)
Membantu untuk membaiki dan membentuk tisu rahim. Selain itu ESP juga membantu penghasilan sel ovum dan sel sperma yang berkualiti sekaligus meningkatkan kesuburan dan peluang untuk hamil. 


Jadi bagi anda kat luar sana yang sedang berikhtiar untuk hamil dan mendapatkan zuriat, Inshaallah dengan memantapkan kesihatan diri dan suami sebenarnya memberi peluang yang besar untuk anda subur dan mengandung. Tambahan pesediaan kesihatan yang baik buat bakal si ibu adalah sangat-sangat penting untuk menjamin kesihatan yang baik buat bakal bayi anda.

Sekiranya ingin mendapatkan konsultasi berkenaan masalah kesuburan anda dan ingin mendapatkan khidmat nasihat berkenaan suplemen terbaik yang wajib anda ambil mengikut keperluan dan budget anda, jangan segan-segan untuk pm kak ct atau hubungi kak ct di,

FB : Siti N Sheikh Abdullah
FB Page : CelikSihat Page 
Blog : CelikSihat 
Instagram : kakct_vitastore
Email : sitinurra77@gmail.com
HP : 019-514 6495
WhatsApp : www.wasap.my/60195146495
COD Area : Tronoh, UTP, UITM, Bandar U & Seri Iskandar

Inshaallah kakct sedia membantu anda!

Pengedar Shaklee Perak 
Pengedar Shaklee Ipoh 
Pengedar Shaklee Batu Gajah
Pengedar Shaklee Tronoh 
Pengedar Shaklee Seri Iskandar
Pengedar Shaklee UTP
Pengedar Shaklee UiTM Seri  Iskandar 
Pengedar Shaklee Bandar U 
Pengedar Shaklee Bota

3 comments:

Asfa.com said...

Bagus set hamil shaklee terutama yang ingin perbaiki hormon dan mahu menimang cahaya mata. Ikhtiar sebaik mungkin.

"ISKANDAR LENDERS" said...

Hari yang baik


Adakah anda memerlukan pinjaman segera untuk menyelesaikan keperluan kewangan anda, Kami menawarkan Pinjaman antara (($ 5,000.00 kepada $ 20,000,000.00)) Max, kita boleh dipercayai, cekap, pantas dan dinamik, dengan 100% Jaminan Kami juga menyediakan pinjaman dalam (Euro, Pounds dan Dolar.) kadar faedah yang boleh digunakan untuk semua pinjaman adalah pada tahap yang rendah jika anda boleh menjadi yang berminat untuk kembali kepada kami melalui (iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com)




DATA PERMOHONAN

1) Nama penuh:

2) Negara:

3) Alamat:



4) Negeri:

5) Seks:



6) Status perkahwinan:



7) Work:

8) Nombor Telefon:

9) Pendapatan bulanan:

10) Jumlah pinjaman:

11) Tempoh Pinjaman:

12) Tujuan pinjaman:

13) Agama:

14) Umur:


Courtesy


Mrs Iskanda Lestari, Ketua Pegawai Eksekutif,

email: (iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com)


ditandatangani

Pengurusan.

"ISKANDAR LENDERS" said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...